fredag 20 mars 2009

Olsson & Eriksson

Leif Boork fick inte tacka ja för sin arbetsgivare Tv4, annars hade vi sett honom i båset resten av kvalserien.
Nu blir det våra juniortränare Christer Olsson & Niklas Eriksson som tar över i stället, en hyfsat bra lösning anser jag.

Jag hoppas att det är tillfälligt för dom här matcherna och att Leksand sedan värvar en ny huvudtränare och det kommer inte att bli enkelt med alla förväntningar som finns här.

Jag tror att Leif Boork kommer efter säsongen, han ville och Leksand ville, då känns det som att han ligger bra till.
Nästa fråga är om han är "rätt gubbe" för laget?
Vilka alternativ finns då?
Harri Rindell? Nej tack, alldeles för snäll precis som Tomas x2 varit.
Niklas Wikegård? Kontroversiell, rak om sina åsikter, men säger nästan aldrig något bra om Leksand, hatkärlek?
Jim Brithen? Inte en chans, finns inte på världskartan.
Johan Thornberg? Nej nej....
Wayne Fleming? Många skriker att han skall hit, jag tror att det är fel...
Min favorit är Roger Melin som tränar AIK men dom låter inte honom gå och varför skulle han vilja att flytta hit?

Jag ser helst en svensk tränare före en utländsk....