söndag 8 mars 2009

Fördel Almtuna


Jag såg Almtuna-Växjö i går eftermiddag, Almtuna regerade i 1:a perioden mot ett chockat Växjö och Almtuna vann skotten med hela 18-1.

I 2:a perioden kom Växjö in som ett nytt lag och skapade flera vassa chanser och 0-1 kom efter 3 minuter, i den 6:e minuten så kvitterade Almtuna till 1-1, jag tycker att Almtuna såg riktigt slitna ut dom sista 10 och dom skall vara nöjda med att inte få ett mål i baken i slutet av perioden.

I 3:e så bjöds det friskt på felpass och många spelare i båda lagen hade alldeles för långa byten och tog sig knappt av banan. Med 1.23 kvar så lyckas Jimme Kraft att bryta in framför mål och avgöra matchen för Almtuna, 2-1.

En tanke som slog mig under matchen var om Växjö bara väntade på kontringslägen, så här bleka har jag inte sett dom tidigare eller är dom så iskalla att dom tror att man kan vinna 2 raka på hemmaplan?

Jag tror och hoppas på att Almtuna går till playoff, laget har absolut inget att förlora och man kan ställa till det för dom övriga som jagar Elitserieplatserna....

U16 SM
Leksand vann igår mot Vita Hästen med 6-4.
Leksand möter Frölunda i dag kl 14.00.

J18 Allsvenskan Norra
Leksand spelat borta mot Skellefteå kl 12.00.

SM-Slutspel Damer
Leksand vann med hela 10-1 mot Västerhaninge i går i Ejendals Arena, Anna Borgqvist gorde hela 4 mål och 1 assist. Skotten vann LIF med 51-10!

J20 SuperElit Norra Vår
Leksand förlorade borta mot Timrå i går med 4-3, tyvärr verkar utvisningarna blivit LIF:s fall.
Kvalserie A till Division 2 Västra
Häradsbygden (HSS) - Söderhamn/LJ H spelas i dag kl 17.00 i Ejendals Arena.