onsdag 14 april 2010

På rätt väg........


Om det som läcker ut från Leksand stämmer så tycker jag att man är på rätt väg då juniorer kommer att lyftas upp i A-laget mer än tidigare.

Jag hoppas att några spelare med spetskompetens värvas:
# En taktisk tränare som har linjer i sitt spel, det har varit obefintligt den här säsongen.
# En "Jocke Eriksson/Johan Hedberg" som kan vara en matchvinnare.
# En "Huokko" bak på blålinjen som skjuter hårt och träffar mål.
# En "Karlberg/Prestberg" som kan avgöra matcher.

Totalförbjud idiotvärvningar som vi sett dom senaste vintrarna när det kommer hit trötta spelare som inte känner ett skit för tröjan, skall det värvas måste det ske tidigare så man finner en harmoni inom gruppen.

Det skulle förvåna mig om Hulkkonen, Pesonen, JLGP, Lotvonen kommer att vara kvar inom en månad.

Jag satt sent igår kväll och läste vad jag tidigare skrivit för och efter matcher:
# Linjer saknas i spelet.
# Backarna faller ner i knäet på målvakten när motståndarna satt hög press, att "Strumpan" inte hade en lösning på detta är ett under......................
# Spelare som gör bort sig gång på gång belönas med ännu mer speltid.
# Spelare som visar fart, blir bortplockade av "Strumpan" för någon mer rutinerad.


Det spekuleras häftigt om vad som kommer att hända och Sportbladet uppger att Leksand kommer att halvera sin spelarbudget till nästa säsong och att P-O Ejendal inte kommer att finansiera "spetsspelare".

Jocke Eriksson placeras i Skellefteå.
Oliver Ekman-Larsson placeras i Frölunda.
Pelle Presteberg placeras i Färjestad.

Luleå "dammsuger" Almtuna på talanger, tunga avbräck om det stämmer...

Länkar