lördag 18 april 2009

Spelarna, behåll/skicka


Det känns absolut mest bråttom med att presentera en ny tränare, dyker Leif Strömberg upp?
Leif Boork är förmodligen helt avskriven då flera källor placerar honom i Göteborg nära sin släkt.


MÅLVAKTER
#Erik Hanses
Utan kontrakt
#Jere Myllyniemi med en räddningsprocent på 93,9 är han given för mig, tappar puckar säger någon, jag säger att det är en spelstil likt Gustavsson i Färjestad.


BACKAR
#Oliver Ekman-Larsson
#Jan Huokko
#Per-Anton Lundström
#Petter Ullman - tyvärr så har han 1 (en) nivå jämt och den räcker inte här.

UTAN KONTRAKT
#Jonas Knutsson - vill jag se mer av.
#Kenny Källström - grym i J20 och hoppas mer på i A-laget.
#Elias Granath - STORT frågetecken hur länge man kan vara "lovande talang" och måste jag säga något så får han flytta för mig.


FORWARDS
#Jens Bergenström
#Johan Eneqvist
#Eric Johansson - trots sina 22mål och 30ass på 45 matcher är han enligt mig ett frågetecken även om han har kontrakt, jag vet inte...
#Andreas Martinsen
#Markus Persson - höjdes till skyarna i Mariestad och gjorde 13mål och 8ass på 31 matcher, mycket att bevisa annars bort.
#Pelle Prestberg
#Marcus Weinstock - fick tyvärr gå när Sportchefen hade huvudet under armen innan "fönstret" stängdes, välkommen tillbaka...
#Pierre-Edouard Bellemare - iskall i Elitserien?? har klausul att kunna gå om han vill, behåll men inte till vilket pris som helst.

UTAN KONTRAKT
#Johan Hägglund - Behåll, Leksands bästa slitvarg 08/09, öppna plånboken nu...
#Jesper Ollas - Fansens favorit men kanske inte lika mycket min även om han är en kugge i 4:e, behåll honom.
#Mathias Johansson - Är gjuten defensiv forward som jublar? om Strömberg kommer som tränare, öppna plånboken.
#David Åslin - Lovande talang, behåll.


BORT
#Kevin Doell värvades som "sniper" och gjorde 22+27 i Allsvenskan men var nästan osynlig i kvalserien.
#Robert Petrovicky också en "sniper" som inte hittade målet, grymt besviken vad han gjorde eller rättare sagt inte gjorde...


SAMMANFATTNING:
#Målvakter - en första keeper naturligtvis, jag anser att Myllyniemi håller och en till som dyker upp i Januari för Hanses kan inte vara 2:a i kvalserien.

#Backar - är som vanligt en bristvara, en eller två som Annti-Jussi Niemi/Janne Huokko skulle vi behöva att ha bredvid "ungtupparna".

#Forwards - skriver Hägglund, Ollas, Bellmare och Mathias Johansson på så behövs det kanske en till, men vi har juniorer att fylla på med innan vi ser hur det ser ut i Januari.