torsdag 12 februari 2009

Halstablett

Efter Leksands förlustmatch mot Huddinge skylls det på domaren Niklas Johansson, visst han är knappast min favorit heller men va fan, nog skall Leksand vinna mot Huddinge ALLA dagar i veckan. Ny match i morgon mot Nybro och vi knyter näven, går dit och stödköper nån varmkorv och håller på Leksand!

Jag var och åt lunch i Läkerol Arena idag och träffade på Brynäs A-lag som också provade den suveräna lasagnen och kalposen. Widing fick backa när jag hade beslutat att göra entré vid ingången...respect ha ha.... Andra spelare som var kvar vid borden såg jäkligt taggade ut och inte den minsta anspänning när det var ett par timmar kvar innan mötet med Linköping, Brynäs är som bekant indraget i bottenstriden och därmed kvalserien.

Lyssnar på sportradion när jag skriver det här att Jämtin slashade Widing i matchen mot Linköping och fick matchstraff, på väg ut bråkar han tydligen i korridoren med sportchefen i Brynäs, Micke Sundlöv, Linjeman Winge från Leksand sprang! ut efter för att avstyra.. Men vad Sundlöv sa till Jämtin står skrivet i stjärnorna.

Häradsbygden (HSS) möter i morgon Orsa IK kl 19.00 i Orsa Ishall.

Peter "Foppa" Forsberg gjorde MODOs 1-0 mål när dom vann mot Skellefteå i kväll, kul för honom att täppa till näbben på alla negativa journalister.

-21grader i Leksand nu, jag vill också vara på Lanzarote.....