fredag 15 januari 2010

Grrr..........

Tack och lov så vinner Leksand mot Malmö i kväll för annars så hade jag bara låtit som en dålig förlorare!

Allsvenskans USLA domarkår måste det för i helvete göras något åt!

Jag (publik) förväntar mig när jag betalar min biljett att nivån på domarna är så pass högt ställda att dom kan hantera en match som håller på att spåra ur totalt.

Linjemännen som inte vet hur dom skall blåsa är ett kapitel för sig...

Genom ett under och att Leksand har flera tuffa matcher mot AIK och Mora så håller spelarna huvudena kalla, inget annat!

Grand-Pierre hade ett flertal chanser att nita Morten Green men låter honom slippa undan fast det lyste rött innanför visiret, tilläggas också att Green åker med svansen mellan benen när det går upp för honom vilken som är i andra ringhörnan...


Straffen som Malmö får är ett j-a skämt av en pajasdomare som precis klarat licensen från Björnligan, fan fan fan...

Nordström blir nerdragen av Malmös sista utpost och vad händer, domarj-n blundar.

Hägglund skadad i 16:e sekunden efter tackling mitt på isen av Robin Alvarez, den tog jävligt olyckligt och det såg ut som "Hägga" hade blicken i isen, hjärnskakning sägs det.

Sen kan man undra om det inte kanske är en boarding men det lär Tv bilderna visa senare.

Alvarez utgick nästan omgående p.g.a skada, ha ha sopan vågade inte vara kvar på isen och stå för det han gjort, men skönt att han är på bättringsvägen i alla fall...........................................

Weinstock är en ren katastrof och jag längtar tills att Huddinge behöver förstärkning igen!

Lotvonen skall sättas på en båtjävel omgående, usel som bara han kan vara...

Matchen slutar 5-4.