torsdag 4 mars 2010

Dagen efter...


Inte någon jag pratat med idag är imponerad av spelet Leksand bjuder oss på, uppgivenhet är nog rätt ord.

Nedtränade inför kvalserien säger någon?
Tveksamt säger jag.

Lägsta nivån på dom flesta spelarna i laget är så låg, så låg...
Finnarna som kom hit presterar inte ett skit vill jag hävda, var det inte en "sniper" som flyttade hit??

Är det bara jag som inte ser linjerna i spelet som borde finnas?
Att inte kunna ta sig ur sin egen zon på ett enklare sätt mot Bofors igår är för mig helt j-a skrämmande, ingen lirare som kan transportera puck in i anfallszon finns heller.

Jag påstår att Leksand inte kan ställa upp sig i powerplay tillräckligt snabbt mot lagen i allsvenskan, hur har man tänkt när det kommer 2 gäng från elitserien som har ett betydligt högre tempo i kroppen???

Trist att se att Bergenström, Hägglund och Ollas är långt från sina glansdagar dom krigar inte ens som tidigare, trist...

Peter Nordström kliver av igen med förmodad skada, illa, illa...

Något positivt då:

Jocke Eriksson i målet, han kan bli vår räddning i kvalserien för han är en matchvinnare...

Jean-Luc Grand Pierre, har fått "fria" tyglar och kommer som ett ånglok ute på kanterna och bryter in framför mål, så stark och så himla kul att se. Leksand kanske skall parkera honom framför mål i powerplay, typ en "Homer" i Detroit??

Daladeomkraten länk
http://www.dalademokraten.se/sida/id/110177/
Falu kuriren länk
http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/article597555.ece