fredag 14 augusti 2009

Ögongodis...


Kom hem precis från matchen mellan Leksand-Salavat Yulaev som ryssarna till slut vinner med 5-6 (2-0, 1-6, 2-0).

Leksand öppnar i bra tempo och har 2-0 i periodpaus, 2:a målet var ett av dom snyggaste målen som gjorts i Ejendals när Johan Hägglund på backhand lägger den mot 1:a stolpen och den går precis över axeln på målvakten.

Spelarna i Salavat Yulaev fick förmodligen skäll i pausen för det var gasen i botten hela den 2:a perioden som dom vinner rättvist med 1-6.

Den 3:e perioden är tempot lägre igen och Leksand vinner den med 2-0.

Jag påstår att gästerna är det bästa laget som har besökt Leksand, vilka lirare vi fick se och fler än jag ruskade på huvudena när det var kroppsfinter och dragningar på en hög nivå.

Som ishockeyälskare känner jag mig upprymd efter att få se en sån här match, dessutom tycker jag att Leksand försöker stå upp trots att motståndet på pappret (och lönekuvertet) är milsvidds skillnad.


Jag kan hoppas att klubbarna lyckas med sitt samarbete och att någon form av spelarutbyte kommer att ske...

Ny match mot Mora i morgon klockan 17.00.